X
 

     

Wątki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Nie pozwól mu na swobod�, ale niech czuje pe�n� swobod� � prowad� go.Klient pod�wiadomie b�aga aby� poprowadzi� go do poprawnej decyzji.Ale to ONpodejmuje w�a�ciw� decyzj� i musi mie� tego �wiadomo��!Jakimi drogami prowadzisz klientów na stronie do NOA?Copyrights � 2003 Majewski Business Consulting strona 16 z 20Al.Niepodleg�o�ci 645B; 81-854 Sopot; Polandtel.0502-246-045; FAX (58) 550-10-06 8 najwa�niejszych pyta� - Piotr Majewski, redaktor CzasNaE-BiznesPYTANIE 7: Czy znasz CR i CTRposzczególnych cz��ci swojej strony(ofert) i swoich reklam?Nie mo�na przeprowadzi� m�drze (z realn� szans� na sukces) �adnego dzia�aniamarketingowego (np.kampanii reklamowej) je�li nie potrafimy przewidzie� jegowyników.Nie mo�na prowadzi� marketingu nie trac�c przy tym pieni�dzy, je�li nie mo�emyzbada� skuteczno�ci podejmowanych dzia�a�.Mo�na okre�li� w wi�kszym lub mniejszym stopniu skuteczno�� nieprzeprowadzonej jeszcze kampanii.Im dok�adniejsze mamy dane nt.skuteczno�ci poszczególnych cz��ci naszych ofert i reklam, tym wi�ksze mamyprawdopodobie�stwo odniesienia sukcesu.Bardzo du�o kampanii reklamowych prowadzi si� na wyczucie.Raklamodawcas�yszy od oferenta, �e CTR u niego wynosi 10% a CPM to tylko 50 z�otych.Interesjak ze z�ota.Prawda? Nieprawda.W ka�dym razie te dane nie decyduj� o tym czyto prawda.CPM - to skrót od Cost Per Mille, gdzie Mille jest rzymskim s�owemokre�laj�cym tysi�c.Czasami CPM zast�puje si� CPT (Cost PerThousand).Jest to koszt tysi�ca ekspozycji reklamy okre�lony przezw�a�ciciela danego medium reklamowego.CTR (inaczej Ratio) - to skrót od angielskiego Click-Through Rate.Jest to procent klikni�� na reklam� w stosunku do ilo�ci jejwy�wietle� lub ogólniej ekspozycji (np.je�li mówimy o mailingu).Inwestycja w kampani� jest sensowna wtedy i tylko wtedy, gdy matematyczneobliczenia to potwierdzaj�.Nie tylko CPM i CTR okre�laj� op�acalno�� reklamy.Dochodz� do tego takie wska�niki jak CR oferty oraz zysk netto z jednejtransakcji czy warto�� d�ugoterminowa klienta.Wszystkie one jednak prowadz�do okre�lenia najwa�niejszego wska�nika - ROI.(ang.)CR - to skrót od angielskiego Conversion Ratio.Jest to procentczytaj�cych ofert�, którzy zdecyduj� si� wykona� po��dan� przeznas akcj� (kupienie produktu, subskrypcja e-zina, wzi�cie udzia�u wankiecie itd.).CR obliczamy dziel�c ilo�� wykonanych akcji przezca�kowita liczb� wy�wietle� i mno��c to przez 100.Copyrights � 2003 Majewski Business Consulting strona 17 z 20Al.Niepodleg�o�ci 645B; 81-854 Sopot; Polandtel.0502-246-045; FAX (58) 550-10-06 8 najwa�niejszych pyta� - Piotr Majewski, redaktor CzasNaE-BiznesROI - to skrót od angielskiego Return On Investment - Zwrot zInwestycji.ROI mo�e by� wyra�ony procentowo lub w walucie.Je�liw danej kampanii mieliby�my wyj�� na zero, to ROI wyniesie 0% lub1 z�otówk�.ROI to odpowied� na pytanie: "Ile pieni�dzy zarobimywydaj�c jedn� z�otówk�?".Mo�emy mówi� o CR samej oferty na stronie lub ca�ej kampanii.Szeroko��spojrzenia decyduje o doborze danych.Jednak�e planowane CR kampaniizazwyczaj obliczamy mno��c oczekiwane CTR reklamy przez standardowe CRoferty na stronie.Potem mo�emy to zweryfikowa� faktycznym CRprzeprowadzonej ju� kampanii dziel�c liczb� wywo�anych przez ni� akcji przezliczb� ekspozycji reklamy (np.liczb� wysy�ek w mailingu).Czy to jest skomplikowane? Je�li tak, to z ca�� odpowiedzialno�ci� stwierdzam,�e nie mo�esz inwestowa� w dzia�ania marketingowe bo nie masz nawetminimum danych by przewidzie� ich op�acalno��.Wi�cej dowiesz si� z artyku�u: Zanim wydasz z�otówk� na reklam�www.cneb.pl/a/roi, a Kalkulator Rentowno�ci Kampanii Reklamowychwww.cneb.pl/a/KalkulatorROI pomo�e Ci planowa� kampanie reklamowe.Jakie s� warto�ci CR i CTR istotnych cz��ci Twojego serwisu?Copyrights � 2003 Majewski Business Consulting strona 18 z 20Al.Niepodleg�o�ci 645B; 81-854 Sopot; Polandtel.0502-246-045; FAX (58) 550-10-06 8 najwa�niejszych pyta� - Piotr Majewski, redaktor CzasNaE-BiznesPYTANIE 8: Jaki jest �redni zysk netto zjednej sprzeda�y i �redni zysk na d�ug�met�Nawet je�li znasz wszystkie wska�niki to nie s� one warte zachodu je�eli nie znasz�redniego zysku netto z jednej sprzeda�y i na d�ug� met�.Tych danych szukaj whistorii sprzeda�y � to przera�aj�ce jak ma�o biznesów analizuje w�asne ksi�gi czyhistorie klientów.Tam kryj� si� informacje warte maj�tek.Je�li nie wiesz jakiego zysku si� spodziewa�, to nie masz absolutnie �adnejinformacji o skuteczno�ci swoich dzia�a� marketingowych.Nie mo�esz planowa�,bo nie masz podstawowego wska�nika.Nie mo�esz wydawa� pieni�dzy m�drze,bo nie wiesz ile mo�esz wyda� by nie straci�.Jaka jest �rednia warto�� zamówienia?Jaka jest �rednia warto�� klienta w d�ugim (jakim?) okresie?Copyrights � 2003 Majewski Business Consulting strona 19 z 20Al.Niepodleg�o�ci 645B; 81-854 Sopot; Polandtel.0502-246-045; FAX (58) 550-10-06 8 najwa�niejszych pyta� - Piotr Majewski, redaktor CzasNaE-BiznesB�dziesz dzia�a� racjonalnie czy zaufaszszcz��ciu?To jest fundamentalna wiedza o Twoim biznesie.Nie o marketingu, nie oreklamie, nie o dzia�aniach promocyjnych ale o Twoim biznesie.Odpowiedzeniew sposób wyczerpuj�cy na wszystkie zawarte tutaj pytania otworzy przed Twoimbiznesem mo�liwo�ci, jakie kryje w sobie marketing.Niech o wadz� tych informacji �wiadczy fakt, �e w oparciu o nie odniesionowi�kszo�� wszystkich spektakularnych sukcesów biznesowych.Niech o wadzetych informacji �wiadczy fakt, �e wszystkim bankrutom i ponosz�cym straty októrych mówiono i mówi si� w Internecie mo�na zarzuci� grzech niezdefiniowania tych podstawowych kwestii lub nie trzymania si� ich w swoichdzia�aniach marketingowych.A to jest tylko podstawowa wiedza.Wyobra� sobie, �e biznes to podró�, w któr� si� wybierasz samochodem.Je�linie znasz:- celu podró�y- drogi- czasu potrzebnego na dotarcie do celu- szybko�ci, z jak� mo�e jecha� Twój samochód- spalania na 100 km- ceny paliwaTo jedynie przy bardzo du�ym szcz��ciu taka podró� mo�e si� powie��.Nawetje�li dojedziesz to nie wiesz czy b�dzie to za 5 godzin czy za rok.Nic nie wiesz.Kto rozwa�ny wybiera si� w podró� bez tej wiedzy? Chcia�oby si� powiedzie�:"NIKT!".a jednak 9/10 ma�ych biznesów to taka w�a�nie podró�.Na pewno mo�na Tobie pomóc.Ale Ty musisz d��y� do sukcesu.Ja mog� tylkopomóc w jego osi�gni�ciu.To Ty decydujesz o swoim sukcesie, o sukcesieswojego biznesu.Skontaktuj si� ze mn�:Majewski Business Consulting tel.0502-246-045Al.Niepodleg�o�ci 645B mail: biuro@cneb.pl81-854 Sopotwww: www.cneb.plCopyrights � 2003 Majewski Business Consulting strona 20 z 20Al.Niepodleg�o�ci 645B; 81-854 Sopot; Polandtel.0502-246-045; FAX (58) 550-10-06 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mikr.xlx.pl
  • Powered by MyScript

    Drogi uГ„ЕЎД№Еџytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

     Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

     Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.