[ Pobierz całość w formacie PDF ] .Zauważy, że jakkolwiek może dobra być jego pamięć, to jednak na dziesięć tysięcywrażeń, jakie pobiera jego umysł, jedynie jedno jest w stanie zatrzymać przez cały dzień.Doskonałość pamięci zależna jest od mądrości jej wyboru.Doskonała pamięć tak wybiera i osądza, że praktycznie w niej nie pozostaje nic, co niema jakiegoś związku z ogólnym planem umysłu.Wszystkie Pentake zawierają najwyższe koncepcje kręgu i krzyża, choć niektórzy wolązastąpić krzyż punktem, Tau lub trójkątem.Vesica Piscis czasem zastępuje krąg albo teżkrąg glifowany jest niczym wąż.Czas i przestrzeń oraz idea przyczynowości często sąprzedstawiane.Podobnie ma się z trzema poziomami w historii filozofii , gdzie trzemaprzedmiotami badań były kolejno Natura, Bóg i Człowiek.Przedstawia się także czasem dualny charakter świadomości.Można wygrawerować samoDrzewo %7łycia, a symbol Wielkiego Dzieła winien być dodany.Mimo to Pentakl będzieniedoskonały, jeśli każda zawarta w nim idea nie zostanie zrównoważona przezprzeciwstawną sobie i jeśli każda para idei pozostanie bez związku z pozostałymi parami.Neofita pewnie dobrze zrobi, jeśli pierwsze szkice jego Pentaklu będą duże iskomplikowane, i stopniowo upraszczając je, nie przez eliminację, lecz przez połączenie,jak Zoolog, który zaczyna od czterech wielkich gatunków małp i Człowieka, łącząc jepotem pod nazwą "naczelnych".Nie mądrze jest upraszczać zbyt szybko, jako ze najwyższy hieroglif musi byćnieskończony.Najwyższe rozwiązanie nie zostaje dokonane, a jego symbolu nie wolnoprzedstawiać.Gdyby ktoś dotarł do Szefa A.A i poprosił go o rozmowę na jakiś temat, jest to prawieniemożliwe, że przytaknąłby ciszą, czy też wyraził swoje niezadowolenie, jako że Tao TehKing powiada, że Tao nie da się wyrazić ani ciszą , ani mową.W początkowym zadaniu zbierania materiałów, idea "ja" nie posiada zbyt wielkiegoznaczenia.Wszelkie wrażenia stanowią fazy "nie-ja", a "ja" jest tylko ich zbiornikiem.Wistocie, dobrze uporządkowany umysł nie wątpi, że wrażenia są realne, a umysł nie jesttabula rasa jedynie z powodu "tendencji" czy "wrodzonych idei", które zakłócają czytelnyodbiór pewnych idei kosztem innych."Tendencje" te należy zwalczać : niemiłe fakty należy wciąż powtarzać, póki "ja" niezobojętnieje na naturę swego pożywienia."Jak diament zapali się czerwienią na widok róży, a zielenią na widok jej listka, tak typowinieneś trzymać się zdala od Wrażeń"To wielkie zadanie oddzielenia siebie od wrażeń jest jednym z wielu znaczeń aforyzmu"solve", odnoszącego się do "coagula" zachodzącego w samadhi.Pentakl ten zatemreprezentuje wszystko, czym jesteśmy, cały nasz potencjał.W Dhammapadzie czytamy :" Z umysłu pochodzi wszelki zamysł, umysł najważ-niejszy, umysł jest wszystko, -Więc kiedy ten, czyj umysł skalany, cokolwiekmówi albo czyni,To idzie zaraz za nim ból, jak koło wozu w śladza koniem.Z umysłu pochodzi wszelki zamysł, umysł najważ-niejszy, umysł jest wszystko, -Więc kiedy człowiek umysłem czysty cokolwiekmówi albo czyni,To idzie zaraz za nim radość, jak nieodstępnyidzie cień."Pentakl ma zatem sens tożsamy z karmą lub kammą Maga.Karma człowieka jest jego zapisem.Bilans nie został sporządzony i nie wie on, czym onajest.Nie wie nawet całkiem, jaki ma spłacać dług lub co mu się należy.Nie zna nawetdaty płatności.Biznesmen tak postępujący znalazł by się w niezłych tarapatach i tak się dzieje w istocie,że czlowiek znajduje się w nielada tarapatach.Podczas gdy pracuje nad jakimiśnieważnymi szczegółami, czyha na niego jakaś wielka siła.Wiele z rejestrów w "zapisie" jest dla zwykłego człowieka nieczytelne.Metoda ichodczytywania jest podana jako istotna instrukcja A.A, zwana "Thisharb", Liber CMXIII.Załóżmy teraz, że karma jest wszystkim, co człowiek posiada i czym jest.Jegonajwyższym celem jest całkowite się tego pozbycie - kiedy dochodzi do poddania siebieUkochanemu.Lecz na początku Mag wcale nie jest sobą, jest jedynie stosem odpadów, zktórego jego Jazń ma zostać zbudowana.Magiczne narzędzia należy wykonać, zanimzostaną zniszczone.Tą ideę karmy myliło wielu, którzy powinni wiedzieć lepiej, (w tym i Budda), z ideamipoetyckiej sprawiedliwości i zapłaty.Istnieje opowieść o jednym z Arhatów Buddy, który będąc ślepy, w wędrówkach swychnieświadomie zabił wiele owadów.(Buddyści uznają zniszczenie życia za największązbrodnię.) Jego brat dowiedział się o tym, a Budda uraczył ich przypowieścią jak to wpoprzednim wcieleniu złośliwie pozbawił kobietę wzroku.Jest to jedynie bajka, straszydłona dzieci i przypuszczalnie najgorszy sposób wpływania na młodych, jaki dostarczyłagłupota ludzka.Karma nie działa w ten sposób w ogóle.W każdym przypadku moralitety winny być drobiazgowo tworzone, gdyż mogą stać sięniebezpieczne dla samych ich twórców.Pamiętacie Namiętność i Cierpliwość u Bunyana : nieuważna Namiętność bawiła sięzabawkami i je zniszczyła, dobra mała Cierpliwość odłożyła je na bok.Bunyan zapomniałpowiedzieć, że zanim Namiętność zniszczyła wszystkie swoje zabawki, zdążyła już z nichwyrosnać.Karma nie płaci pięknym za nadobne.Oko za oko jest formą okrutnej sprawiedliwości, aidea sprawiedliwości w naszym ludzkim znaczeniu jest całkiem obca budowieWszechświata.Karma jest Prawem Przyczyny i Skutku.Nie ma proporcji w jej działaniach.Kiedy zdarzysię jakiś przypadek, nie można przewidzieć co sie dalej wydarzy, a Wszechświat jestzdumiewającym przypadkiem.Wychodzimy na herbatę tysiąc razy i nic się nie dzieje, a za tysiąc pierwszym razemspotykamy kogoś, kto całkowicie zmienia nasze życie.Istnieje jakiś sens w tym, że każde wrażenie w naszym umyśle jest skutkiem działania siłz przeszłości.%7ładne zdarzenie nie jest tak błahe, by nie wpłynąć na czyjąś dyspozycję.Lecz ma się to nijak do tej surowej zapłaty.Można zabić sto tysięcy gnid, co uczyniłFrater P.u stóp Lodowca Baltoro.Głupio byłoby przypuszczać, co zwykli czynićTeozofowie, że czyn ten sprawia, że zostanie się sto tysięcy razy zabitym przez wszę.Ten zapis karmy różni się od zapisu gotówkowego i ze względu na rozmiar jest od niegoznacznie mniejszy.Gdy najemy się za dużo łososia, dostaniemy niestrawności, a w nocy będziemy miećkoszmary.Głupio jest przypuszczać, ze nadejdzie czas, gdy łosoś nas zje.Z drugiej zaś strony karci się nas za uczynki, które nie są wcale przewinieniami.Nawetnasze cnoty zmuszają naturę do rewanżu.Karma rośnie na dostarczanym pokarmie : i jeśli karma ma właściwie wyrosnąć,potrzebuje odpowiedniej diety.Uczynki większości osób wzajemnie się wykluczają.Wysiłek natychmiast równoważonyjest lenistwem.Eros ustępuje miejsca Anterosowi
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmikr.xlx.pl
|