Wątki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Wyznaja to zydzi, ze „marani.pokazali otwarcie swoje zydowskie oblicze.Ci „chrzescijanie", którzy przez 400 lat zyli w chrzescijanstwie, a pomimo to pozostali w swoich sercach wiernymi zydami, sa juz obecnie takimi zydami, jak wszyscy".Ujawniono to jeszcze przed rewolucja.W tych slowach Szlojme leka z Salonik mamy nie tylko aluzje, ale i doslowne przytoczenie slów z listu do ksiecia zydów w Konstantynopolu.W Salonikach widocznie przechowano zywa pamiec owego listu.Jako zas dalsze urzeczywistnienie jego zapowiedzi przy wykonywaniu podanych przepisów, mozna uwazac doniesienia „zydowskiej agencji telegraficznej", ze zaraz po wybuchu rewolucji w Hiszpanji „czlonkowie rzadu prosili przedstawiciela tejze Agencji, by dal swiatu zydowskiemu swiadectwo przyjaznych uczuc, ozywiajacy republikanski rzad wobec narodu zydowskiego.Dalej oswiadczyli ministrowie, ze nie bedzie sie czynic zadnych ograniczen dla imigracji zydowskiej do Hiszpanji w granicach ekonomicznych mozliwosci kraju.Podsekretarz stanu do spraw pracy oswiadczyl, ze jest on sklonny ulatwiac wjazd zydom do Hiszpanji".Naturalnie wywolalo to radosc w Izraelu, bo jak zaznaczono: „znaczenie zaproszenia zydów do imigracji do Hiszpanji nie tyle tkwi w praktycznej mozliwosci masowej imigracji zydowskiej, ile w zadoscuczynieniu, które wywoluje w sercach zydów na calym swiecie.To zaproszenie nalezy uwazac za wielki tryumf w historji zydowskiej".O tym tryumfie zapewniali swych wspólwyznawców „najwieksi rabini i satrapi" prawa zydowskiego, we wspomnianym liscie, którego wskazówki wiernie wykonywali zydzi i „z pognebionych stali sie wysoko wyniesionymi", bo jak doniosla „zydowska agencja telegraficzna" „conajmniej trzech czlonków gabinetu hiszpanskiego, pochodzi od ukrytych zydów, wsród nich premjer, Alkala Zamora".Kosciól oddzielono od panstwa, czyli sprowadzono do stanu instytucji prywatnej, a zatem zrównano z synagoga.Jest to jeden z pierwszych i zasadniczych wymogów kazdej rewolucji, bo to otwiera szeroko bramy zydowstwu do przedostania sie do wszelkich instytucji narodów rdzennych.Wypowiada to „zydowska agencja telegraficzna.", z powodu zawarcia Konkordatu Stolicy Apostolskiej z rzadem wloskim w roku 1929:„Emancypacje i polityczne równouprawnienie wloskiego zydowstwa, osiagnieto dopiero po rozdziale Kosciola od panstwa".To tez jak mówil do ministra marana de Los-Rios Dr.Kahan zyd niemiecki, mieszkajacy stale w Toledo: „Jest rzecza jasna, ze tylko wtedy, gdy nowa republika wezmie sie powaznie do zlamania nieograniczonej dotad wladzy Kosciola, zydzi beda mogli powrócic do Hiszpanji".Na to odpowiedzial skwapliwie Los-Rios: „Trzeciego dnia rewolucji.oglosilismy, ze wszystkie cmentarze traca swój religijny chrakter, ze wszyscy ksieza co do jednego traca wszystkie swoje oficjalne prawa i ze bedzie przeprowadzony calkowity rozdzial miedzy Kosciolem i panstwem tak, ze Kosciól bedzie mial zupelnie prywatny charakter".Rozdzial Kosciola od panstwa wprowadzaja zydzi zaraz po wybuchu kazdej rewolucji w chrzescijanskich panstwach.Przed wybuchem zas przygotowuja do tego umysly spoleczne przy pomocy masonów i socjalistów, jako swoich wiernych wspólpracowników.Mys ta tkwi w liscie ksiecia zydów w Konstantynopolu do zydów w Arles, którego zasady tak wiernie zrealizowano, a osiagnieto skutki w rewolucji hiszpanskiej.Na podstawie pytania, czy list wymieniony jest istotnie autentyczny? Odpowiada Darmesteter: „moze" i zaznacza ze ks.Buis, który wydal te listy w r.1641, widzial je w oryginale w archiwum najslawniejszego opactwa Prowancji w Arles.Dzielo zas w tej kwestji ksiedza Buis znajduje sie w bibljotece narodowej w Paryzu pod sygnatura: L.K.zatytulowane: La royalle couronne des roys d'Arles.par M.I.Buis, pretre, Abignon 1641 - In.Zaznaczyc tu jeszcze nalezy, ze o „ksiazetach kaplanów" i „ksiazetach narodu", czytamy tak w Nowym Testamencie, jak i w Talmudzie.Byli to przewodniczacy „sanhedrynu", najwyzszej rady, a raczej autonomicznego rzadu zydowskiego, który w róznych czasach, rózne mial znaczenie.Dla zydów zas przedstawial zawsze najwyzsza ich wladze.Nalezeli do niego przedstawiciele rodów arcykaplanskich, najwybitniejszych rodów i uczeni w Pismie.Zgadza sie to zupelnie z listem zydów z Konstantynopola, podpisanym przez „ksiecia zydowskiego" i opartym na uchwale „najwiekszych rabinów i satrapów prawa" zydowskiego [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mikr.xlx.pl
  • Powered by MyScript