[ Pobierz całość w formacie PDF ] .Przyznaj się, wszystko byś oddał, aby odtworzyć tenefekt w Photoshopie!Rysunek 10.20 i ilustracja 10.2 na kolorowej wkładce przedstawiają urodziwą panienkę.Dla naszych potrzeb przyjmiemy, że swe spiczaste uszy schowała pod kapeluszem, a pewnamiędzygalaktyczna kosmetyczka nadała jej brwiom nieco bardziej humanoidalny kształt.W poniższych punktach wyjaśniłem, w jaki sposób nadałem jej ten wspaniały, opalizu-jący wygląd.Wynik rozmycia obrazkafiltrem Gaussian Blur(Rozmycie gaussowskie)z zastosowaniemdziewięciu różnychwartości parametruRadius (Promień).Zaczynamy od lekkonieostrej fotografii,kończymy horroremu okulisty1.Jeśli chcesz, zaznacz fragment obrazu.Jeżeli zamierzasz zastosować efekt tylkona fragmencie obrazka, zastosuj w odniesieniu do zaznaczenia polecenie Feather,wybierając wartość parametru Radius (Promień) między 5 a 8 pikseli.2.Zastosuj polecenie Filter|Blur|Gaussian Blur (Filtr|Rozmycie|Rozmyciegaussowskie).Wybierz niezwykle dużą wartość parametru Radius (Promień),powiedzmy 8,0 i wciśnij klawisz Enter bądz Return.Efekt widoczny jest napierwszym przykładzie na rysunku 10.20.Z kolei na pierwszym przykładziez rysunku 10.2 z kolorowej wkładki zwiększyłem promień do 12, ponieważwymiary tego obrazka mierzone w pikselach są niemal dwa razy większe niżjego czarno-białej wersji.Po gaussowskim rozmyciuobrazka (lewy górny róg)zastosowałem polecenieEdit|Fade Gaussian Blur(Edycja|Zanik Rozmyciegaussowskie), obniżającwartość parametru Opacity(Krycie) na 65%(prawy górny róg)i stosując tryb Darken(Ciemniej) ze 100%kryciem (lewy dolny róg).Nakładając w trybie LinearDodge (Rozjaśnianieliniowe) kolejną warstwęfiltra Gaussian Blur(Rozmycie gaussowskie)z 80% kryciem, uzyskałemkońcowy efekt3.Naciśnij Ctrl+Shift+F ( +Shift+F w Mac OS), aby wywołać okno dialogoweFade (Zanik).Aby utworzyć efekt przedstawiony na drugim przykładzie z rysunku10.20, zmniejszyłem wartość parametru Opacity (Krycie) do 65%, w wyniku czegoobrazek stał się nieco przezroczysty.W ten sposób twarde krawędzie oryginalnegoobrazka będą prześwitywać przez przefiltrowane.4.Możesz uzyskać dodatkowe efekty, wybierając różne opcje z menukontekstowego Mode (Tryb).Trzeci przykład z rysunku 10.20 (a drugi z rysunku10.2 z kolorowej wkładki) utworzyłem przez zwiększenie parametru Opacity(Krycie) z powrotem do 100% i wybranie trybu Darken (Ciemniej), którywykorzystuje kolory z przefiltrowanego obrazka do przyciemnienia oryginału.Następnie nacisnąłem klawisze Ctrl+F ( +F w Mac OS), aby ponownie nałożyćfiltr Gaussian Blur (Rozmycie gaussowskie), wcisnąłem Ctrl+Shift+F ( +Shift+Fw Mac OS), wywołując tym samym polecenie Fade (Zanik), obniżyłem wartośćparametru Opacity (Krycie) do 80%, po czym wybrałem tryb Linear Dodge(Rozjaśnianie liniowe) (patrz ostatni przykład na rysunku 10.20).Ten sam obrazekw kolorze pokazany jest na ilustracji 10.2 na kolorowej wkładce.Gdy patrzę na tę kobietę, nabieram jednak wątpliwości dotyczących jej i kapitana Kirka.Chyba lepiej pasuje do Scotty ego (głównego mechanika na USS Enterprise).%7ładen z filtrów umieszczonych w menu Filter|Blur (Filtr|Rozmycie) ani Blur (Rozmycie),ani Blur More (Rozmyj bardziej), nie potrafi rozprowadzać efektu rozmycia zgodniez krzywą Gaussa.Z tego powodu polecenia te są mniej funkcjonalne niż filtr GaussianBlur (Rozmycie gaussowskie).Aby jednak pomóc Ci w wyrobieniu sobie zdania o tychnarzędziach, rysunek 10.21 przedstawia efekt uzyskany po zastosowaniu każdego z prede-finiowanych poleceń i ich bliski odpowiednik utworzony za pomocą filtru GaussianBlur (Rozmycie gaussowskie).Efekty uzyskane za pomocądwóch predefiniowanychfiltrów rozmywających(górny rząd) porównane z ichodpowiednikami uzyskanymifiltrem Gaussian Blur(Rozmycie gaussowskie)(dolny rząd) z podanymiwartościami parametruRadius (Promień)Jeśli masz do czynienia z obrazkiem, który wymaga starannego wygładzenia, takim jak256-kolorowy plik w formacie GIF, możesz wygładzić strzępiaste krawędzie w lepszysposób, niż stosując filtr Gaussian Blur (Rozmycie gaussowskie).Najwłaściwszym roz-wiązaniem jest wygładzenie obrazka.Ale jak? Photoshop nie został wyposażony w filtr doantialiasingu.Hm, zastanówmy się.W rozdziale 8.opisałem sposób wygładzania na-malowanych pędzlem linii czy obrysowywanych konturów zaznaczenia; element ulegadwukrotnemu powiększeniu, a następnie pomniejszeniu o 50% z zastosowaniu dwusze-ściennej interpolacji.To samo można zrobić z obrazkiem.Zastosuj polecenie Image|Image Size (Obrazek|Wielkość obrazka), aby powiększyć obra-zek do 200% jego oryginalnego rozmiaru.Upewnij się, ze zaznaczona jest opcja Resam-ple Image (Metoda ponownego próbkowania) i wybrany tryb interpolacji Bicubic (Dwu-sześcienna) (aby uzyskać odrobinę inny efekt, możesz poeksperymentować równieżz opcją Bilinear (Dwuliniowa), lecz nie próbuj opcji Nearest Neighbor (Najbliższy sąsiad)).Następnie ponownie zastosuj polecenie Image|Image Size (Obrazek|Wielkość obrazka),lecz tym razem zmniejsz obrazek o 50%.Rysunek 10.22 przedstawia dziwaczne bazgroły, które spłodziłem któregoś dnia, gdyogarnęła mnie apatia.Na lewym górnym obrazku na rysunku 10.23 możesz podziwiaćw powiększeniu detale mego arcydzieła.Widać wyraznie, że przydałoby się je wygładzić.Po prawej stronie w górnym rzędzie umieszczony został ten sam obrazek po zastosowaniuna nim filtru Gaussian Blur (Rozmycie gaussowskie) z parametrem Radius (Promień)o bardzo niewielkiej wartości 0,5.Zamiast wyglądać na wygładzony, obraz jest poprostu rozmyty.Bazgroły Twojego mistrza.Dopatruj się w nich,czego tylko chceszJednak jeśli zamiast tego powiększę i pomniejszę obrazek poleceniem Image Size (Wielkośćobrazka), uzyskam realne wygładzenie krawędzi, co widać na lewym dolnym przykładzie.Uzyskany efekt jest podobny do standardowego antialiasingu przeprowadzanego w Pho-toshopie.Nawet po powiększeniu i pomniejszeniu obrazka cztery razy pod rząd, jak zostałoto wykonane na dolnym prawym przykładzie, obrazek nie wygląda, jakby był rozmyty,ale sprawia wrażenie gładszego.Oprócz narzędzi do zwykłego rozmywania w Photoshopie dostępne są dwa filtry roz-mywania kierunkowego: Motion Blur (Poruszenie) i Radial Blur (Rozmycie promieniste).Zamiast wprowadzania efektu bezkierunkowej mglistości, tak jak to robi filtr GaussianFragment ilustracji10.22 (u góry po lewej)oraz ten sam fragmentrozmyty za pomocąfiltra (u góry po prawej).Przez powiększeniei zmniejszenie obrazkajeden lub więcej razy(u dołu po praweji lewej stronie)zmiękczyłem pikselebez wprowadzanianadmiernego rozmycia.Powiększone szczegółyobrazka przedstawiająz bliska wpływkażdej operacjina poszczególnepikseleBlur (Rozmycie gaussowskie), filtr Motion Blur (Poruszenie) rozmywa piksele wzdłużlinii prostych na określonym ich odcinku
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmikr.xlx.pl
|