WÄ…tki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Nie pozwól mu na swobodý, ale niech czuje peÿnû swobodý ü prowad÷ go.Klient podþwiadomie bÿaga abyþ poprowadziÿ go do poprawnej decyzji.Ale to ONpodejmuje wÿaþciwû decyzjý i musi mieù tego þwiadomoþù!Jakimi drogami prowadzisz klientów na stronie do NOA?Copyrights © 2003 Majewski Business Consulting strona 16 z 20Al.Niepodlegüoýci 645B; 81-854 Sopot; Polandtel.0502-246-045; FAX (58) 550-10-06 8 najwaÿniejszych pytaþ - Piotr Majewski, redaktor CzasNaE-BiznesPYTANIE 7: Czy znasz CR i CTRposzczególnych czÿýci swojej strony(ofert) i swoich reklam?Nie moúna przeprowadziù mûdrze (z realnû szansû na sukces) úadnego dziaÿaniamarketingowego (np.kampanii reklamowej) jeþli nie potrafimy przewidzieù jegowyników.Nie moúna prowadziù marketingu nie tracûc przy tym pieniýdzy, jeþli nie moúemyzbadaù skutecznoþci podejmowanych dziaÿaø.Moúna okreþliù w wiýkszym lub mniejszym stopniu skutecznoþù nieprzeprowadzonej jeszcze kampanii.Im dokÿadniejsze mamy dane nt.skutecznoþci poszczególnych czýþci naszych ofert i reklam, tym wiýksze mamyprawdopodobieøstwo odniesienia sukcesu.Bardzo duúo kampanii reklamowych prowadzi siý na wyczucie.Raklamodawcasÿyszy od oferenta, úe CTR u niego wynosi 10% a CPM to tylko 50 zÿotych.Interesjak ze zÿota.Prawda? Nieprawda.W kaúdym razie te dane nie decydujû o tym czyto prawda.CPM - to skrót od Cost Per Mille, gdzie Mille jest rzymskim sÿowemokreþlajûcym tysiûc.Czasami CPM zastýpuje siý CPT (Cost PerThousand).Jest to koszt tysiûca ekspozycji reklamy okreþlony przezwÿaþciciela danego medium reklamowego.CTR (inaczej Ratio) - to skrót od angielskiego Click-Through Rate.Jest to procent klikniÿù na reklamÿ w stosunku do iloýci jejwyýwietleø lub ogólniej ekspozycji (np.jeýli mówimy o mailingu).Inwestycja w kampaniù jest sensowna wtedy i tylko wtedy, gdy matematyczneobliczenia to potwierdzajú.Nie tylko CPM i CTR okreþlajû opÿacalnoþù reklamy.Dochodzû do tego takie wska÷niki jak CR oferty oraz zysk netto z jednejtransakcji czy wartoþù dÿugoterminowa klienta.Wszystkie one jednak prowadzûdo okreþlenia najwaúniejszego wska÷nika - ROI.(ang.)CR - to skrót od angielskiego Conversion Ratio.Jest to procentczytajþcych ofertÿ, którzy zdecydujþ siÿ wykonaù poûþdanþ przeznas akcjÿ (kupienie produktu, subskrypcja e-zina, wziÿcie udziaüu wankiecie itd.).CR obliczamy dzielþc iloýù wykonanych akcji przezcaÿkowita liczbý wyþwietleø i mnoúûc to przez 100.Copyrights © 2003 Majewski Business Consulting strona 17 z 20Al.Niepodlegüoýci 645B; 81-854 Sopot; Polandtel.0502-246-045; FAX (58) 550-10-06 8 najwaÿniejszych pytaþ - Piotr Majewski, redaktor CzasNaE-BiznesROI - to skrót od angielskiego Return On Investment - Zwrot zInwestycji.ROI moûe byù wyraûony procentowo lub w walucie.Jeýliw danej kampanii mielibyýmy wyjýù na zero, to ROI wyniesie 0% lub1 züotówkÿ.ROI to odpowiedú na pytanie: "Ile pieniÿdzy zarobimywydajþc jednþ züotówkÿ?".Moûemy mówiù o CR samej oferty na stronie lub caüej kampanii.Szerokoýùspojrzenia decyduje o doborze danych.Jednakûe planowane CR kampaniizazwyczaj obliczamy mnoûþc oczekiwane CTR reklamy przez standardowe CRoferty na stronie.Potem moûemy to zweryfikowaù faktycznym CRprzeprowadzonej juû kampanii dzielþc liczbÿ wywoüanych przez niþ akcji przezliczbÿ ekspozycji reklamy (np.liczbÿ wysyüek w mailingu).Czy to jest skomplikowane? Jeýli tak, to z caüþ odpowiedzialnoýciþ stwierdzam,ûe nie moûesz inwestowaù w dziaüania marketingowe bo nie masz nawetminimum danych by przewidzieù ich opüacalnoýù.Wiýcej dowiesz siý z artykuÿu: Zanim wydasz züotówkù na reklamùwww.cneb.pl/a/roi, a Kalkulator Rentownoýci Kampanii Reklamowychwww.cneb.pl/a/KalkulatorROI pomoûe Ci planowaù kampanie reklamowe.Jakie sú wartoýci CR i CTR istotnych czùýci Twojego serwisu?Copyrights © 2003 Majewski Business Consulting strona 18 z 20Al.Niepodlegüoýci 645B; 81-854 Sopot; Polandtel.0502-246-045; FAX (58) 550-10-06 8 najwaÿniejszych pytaþ - Piotr Majewski, redaktor CzasNaE-BiznesPYTANIE 8: Jaki jest ýredni zysk netto zjednej sprzedaÿy i ýredni zysk na düugûmetýNawet jeüli znasz wszystkie wskaûniki to nie sú one warte zachodu jeþeli nie znaszüredniego zysku netto z jednej sprzedaþy i na dÿugú metù.Tych danych szukaj whistorii sprzedaþy ø to przeraþajúce jak maÿo biznesów analizuje wÿasne ksiùgi czyhistorie klientów.Tam kryjú siù informacje warte majútek.Jeüli nie wiesz jakiego zysku siù spodziewa÷, to nie masz absolutnie þadnejinformacji o skutecznoüci swoich dziaÿaý marketingowych.Nie moþesz planowa÷,bo nie masz podstawowego wskaûnika.Nie moþesz wydawa÷ pieniùdzy múdrze,bo nie wiesz ile moþesz wyda÷ by nie straci÷.Jaka jest ýrednia wartoýû zamówienia?Jaka jest ýrednia wartoýû klienta w düugim (jakim?) okresie?Copyrights © 2003 Majewski Business Consulting strona 19 z 20Al.Niepodlegüoýci 645B; 81-854 Sopot; Polandtel.0502-246-045; FAX (58) 550-10-06 8 najwaÿniejszych pytaþ - Piotr Majewski, redaktor CzasNaE-BiznesBùdziesz dziaüaü racjonalnie czy zaufaszszczùýciu?To jest fundamentalna wiedza o Twoim biznesie.Nie o marketingu, nie oreklamie, nie o dziaüaniach promocyjnych ale o Twoim biznesie.Odpowiedzeniew sposób wyczerpujþcy na wszystkie zawarte tutaj pytania otworzy przed Twoimbiznesem moûliwoýci, jakie kryje w sobie marketing.Niech o wadzÿ tych informacji ýwiadczy fakt, ûe w oparciu o nie odniesionowiÿkszoýù wszystkich spektakularnych sukcesów biznesowych.Niech o wadzetych informacji ýwiadczy fakt, ûe wszystkim bankrutom i ponoszþcym straty októrych mówiono i mówi siÿ w Internecie moûna zarzuciù grzech niezdefiniowania tych podstawowych kwestii lub nie trzymania siÿ ich w swoichdziaüaniach marketingowych.A to jest tylko podstawowa wiedza.Wyobraú sobie, ûe biznes to podróû, w którþ siÿ wybierasz samochodem.Jeýlinie znasz:- celu podróûy- drogi- czasu potrzebnego na dotarcie do celu- szybkoýci, z jakþ moûe jechaù Twój samochód- spalania na 100 km- ceny paliwaTo jedynie przy bardzo duþym szczùüciu taka podróþ moþe siù powieü÷.Nawetjeüli dojedziesz to nie wiesz czy bùdzie to za 5 godzin czy za rok.Nic nie wiesz.Kto rozwaþny wybiera siù w podróþ bez tej wiedzy? Chciaÿoby siù powiedzie÷:"NIKT!".a jednak 9/10 maÿych biznesów to taka wÿaünie podróþ.Na pewno moþna Tobie pomóc.Ale Ty musisz dúþy÷ do sukcesu.Ja mogù tylkopomóc w jego osiúgniùciu.To Ty decydujesz o swoim sukcesie, o sukcesieswojego biznesu.Skontaktuj siÿ ze mnþ:Majewski Business Consulting tel.0502-246-045Al.Niepodlegüoýci 645B mail: biuro@cneb.pl81-854 Sopotwww: www.cneb.plCopyrights © 2003 Majewski Business Consulting strona 20 z 20Al.Niepodlegüoýci 645B; 81-854 Sopot; Polandtel.0502-246-045; FAX (58) 550-10-06 [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mikr.xlx.pl
  • Powered by MyScript