X
 

     

Wątki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Przy pomocy edytora kodu Delphi można edytować plik skryptu oraz do instrukcjiCONNECT dodać obowiązującą nazwę użytkownika i hasło.W tym celu należyuruchomić Delphi i otworzyć (w edytorze) skrypt RENTMAN.SQL.InstrukcjęCONNECT należy zmienić zgodnie z poniższym wzorem:CONNECT "C:\DATA\RENTMAN\RENTMAN.GDB" USER "SYSDBA" PASSWORD�' "masterkey";Po dokonaniu tej zmiany zapisać plik skryptu i opuścić Delphi.Tworzenie bazy danychSkrypt SQL DDL jest już kompletny i można przystąpić do tworzenia bazy danychRENTMAN.Aby stworzyć bazę danych InterBase do obsługi obiektów bazydanych RENTMAN, należy postępować zgodnie z poniższą procedurą:1.Uruchomić serwer InterBase (jeśli tego jeszcze nie uczyniliśmy).Będzie onprawdopodobnie pracował na komputerze lokalnym, aczkolwiek wcale tak byćnie musi.Aby uruchomić lokalną kopię serwera, należy wywołać aplikacjęInterBase 4.2 w folderze InterBase 4.2.W systemie Windows NT 4.0i Windows 95 dostęp do foldera InterBase 4.1 uzyskamy z poziomuExploratora.W NT 3.51, aby uruchomić serwer, należy znalezć grupę InterBase4.2 i otworzyć ikonę InterBase 4.2.2.Na serwerze stworzyć katalog, służący specjalnie do przechowywaniatworzonej bazy danych (na komputerze autora jest to: C:\DATA\RENTMAN).3.Uruchomić narzędzie InterBase Windows ISQL i kliknąć jego opcję menuFile\Create Database.Na ekranie wyświetlone zostanie okno dialogowe CreateDatabase. Pierwsza rzeczywista aplikacja bazy danych klient/serwer 2754.Po Database Name wpisać pełną ścieżkę dostępu do tworzonego pliku bazydanych (domyślnie powinna to być: C:\DATA\RENTMAN\RENTMAN.GDB).Wybrana nazwa powinna być zgodna z nazwą kodową (Name Coded), wpisanąw oknie dialogowym Schema Description narzędzia RDM.5.Do odpowiednich pól wprowadzania wpisać obowiązującą nazwę użytkownikai hasło.Domyślnie proponowana nazwa użytkownika SYSDBA.Hasłoproponowane dla użytkownika SYSDBA InterBase przyjmuje nazwęmasterkey.Jest niezwykle istotne, należy więc upewnić się, że jest wpisaneprawidłowo.6.Aby stworzyć bazę danych, klikamy OK.Wkrótce ISQL powinien zakończyćproces tworzenia bazy danych i automatycznie przyłączyć do niej użytkownika.Teraz baza danych jest gotowa i możemy przystąpić do uruchomienia skryptuSQL, stworzonego przez Silverrun-RDM.Aby to zrobić, należy:1.Wybrać opcję menu Script ISQL File\Run i podać nazwę pliku skryptuwygenerowanego przez RDM.2.Aby wykonać skrypt, klikamy Open.3.Na zapytanie o zapisanie komunikatów do pliku należy odpowiedzieć: No.Spowoduje to wyprowadzenie komunikatów do ISQL, co w tym przypadku jestistotnym uproszczeniem.4.Teraz ISQL powinien wyświetlić komunikat informujący o pomyślnymwykonaniu skryptu.Możemy opuścić narzędzie ISQL.Inne funkcje aplikacji RENTMANPobieżny przegląd nowej bazy danych RENTMAN ujawnia, iż - dla implementacjitrzeciej i czwartej z głównych funkcji aplikacji RENTMAN - nie jest potrzebnyoddzielny proces i dodatkowe funkcje.Funkcje te (generowanie faktur dla najemcyi historyczne informacje dotyczące majątku) można zrealizować na podstawie jużistniejącej bazy danych.Rola aplikacji RENTMAN sprowadza się dowydrukowania odpowiednich raportów.Zakładając, że generowanie faktur stanowiproste drukowanie pozostałych do zapłacenia rat najmu za każdy miesiąc dlakażdego najemcy, potrzebny jest jedynie dostęp do listy najemców, ich adresów,terminy płatności rat oraz ich wysokość.Tabele TENANT, PROPERTY i LEASEzawierają wszystkie elementy, niezbędne do uzyskania tych informacji.Zapoznanie się z odpowiednią informacją archiwalną pozwala na określenieokresów najmu i prac konserwacyjnych, które w tym czasie powinny byćwykonane.Powtórzmy to jeszcze raz - wszystkie niezbędne do właściwej pracyaplikacji elementy są już dostępne.Jak będzie można zobaczyć w rozdziale 12,RENTMAN - za pośrednictwem raportów - może wygenerować zestawienia 276 Część IIarchiwalne dla każdej nieruchomości.Funkcje te nie wymagają definiowaniaw aplikacji RENTMAN żadnych dodatkowych procesów lub obiektów danych.Istnieją oczywiście procesy pochodne, wywodzące się z już omówionych.I taknp.- w celu regularnej konserwacji majątku przedsiębiorstwo będzie musiałosporządzić inwentarz narzędzi i materiałów do prowadzenia robót.Dlaprzeprowadzenia inwentaryzacji i jej rozliczenia można by stworzyć oddzielnymodel.Podobnie - do stworzonego już procesu generowania faktur możemydołączyć system płatności.Pozwoliłoby to na rozszerzenie możliwości systemuo wydruk wystawianych najemcy faktur, zaległych płatności i tak dalej [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mikr.xlx.pl
  • Powered by MyScript

    Drogi uД№Еєytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

     Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerД‚Е‚w w celu dopasowania treД№В›ci do moich potrzeb. PrzeczytaД№В‚em(am) Politykę prywatnoД№В›ci. Rozumiem ją i akceptuję.

     Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerД‚Е‚w w celu personalizowania wyД№В›wietlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treД№В›ci marketingowych. PrzeczytaД№В‚em(am) Politykę prywatnoД№В›ci. Rozumiem ją i akceptuję.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.