[ Pobierz całość w formacie PDF ] .Tworzenie prostych etykiet adresowychMimo iż być może jeszcze nigdy nie miałeś potrzeby tworzenia etykiet adresowych, ta sama technika może byćwykorzystana do tworzenia innych rzeczy, na przykład plakietek z nazwiskami, etykiet na dokumentację techniczną,identyfikatorów wyposażenia itp.Access posiada Kreatora etykiet, który potrafi drukować etykiety w setkach różnych for-matów.Formaty te mogą być wybierane podczas działania kreatora lub też pózniej.Aby utworzyć etykiety, utwórz nowy raport i wybierz Kreator etykiet z okna Nowy raport.Jako zródło danych wybierztabelę Customers.Kliknięcie OK uruchamia kreator etykiet.45.Wybieranie formatu etykiet nie jest trudne.Przedstawione na rysunku 10.12 okno dialogowe zawiera dokładnewymiary najczęściej spotykanych etykiet i według nich automatycznie formatuje raport.Musisz wybrać jednostkimiary (angielskie lub metryczne) oraz typ etykiety (najczęściej spotykany Podawany arkuszami albo Ciągły).Każdy z dokonywanych przez Ciebie wyborów zmienia liczbę dostępnych produktów.Możesz filtrować etykietywedług ich producentów.Domyślnym ustawieniem jest Avery, gdyż etykiety tego producenta są najczęściejużywane i wielu innych producentów dostosowuje się do ich rozmiarów oraz używa na swoich produktach tychsamych numerów produktów.Rysunek 10.12.Wybierz typ etykietyodpowiadającyetykietom, na którychbędziesz drukowałJeśli znajdziesz się w sytuacji, w której nie będzie etykiety odpowiadającejTwoim potrzebom, klikając przycisk Dostosuj, możesz utworzyć własnyformat etykiety.46.Gdy znalazłeś etykietę odpowiadającą tym, których używasz, przejdz do następnego okna kreatora, aby wybraćrodzaj i wielkość czcionki.Ponieważ Windows umożliwia wybór dowolnego rodzaju i wielkości czcionki, może sięzdarzyć, że wybierzesz czcionkę zbyt dużą dla etykiety.W oknie dialogowym zobaczysz jak etykieta będziewyglądać w przypadku wybrania danego rodzaju i wielkości czcionki.Dzięki temu unikniesz przykrychniespodzianek przy drukowaniu etykiet.47.Naciśnięcie przycisku Dalej spowoduje przejście do kolejnego okna dialogowego (rysunek 10.13), w którym będzieszmógł określić wygląd etykiety.Duży, pusty obszar po prawej stronie zawiera pola prototypu etykiety.Możeszprzenosić do niego pola ze zródła danych, klikając dwukrotnie lub korzystając z przycisku >.Aby zacząć od nowejlinii, musisz na końcu poprzedniej wcisnąć klawisz Enter.Po utworzeniu linii możesz umieścić jej elementy wosobnych liniach.Aby usunąć określony element z prototypu, zaznacz go wskaznikiem myszy i naciśnij klawiszDelete.Wprowadzanie tekstu odbywa się w sposób standardowy: po prostu kliknij odpowiednie miejsce i pisz.Każda z czynności, którą wykonujesz na prototypie etykiety, ma wpływ na wszystkie etykiety.Rysunek 10.13.Wypełniony prototypetykiety172Część III f& Interfejs użytkownikaPrzedstawiony na rysunku 10.13 prototyp etykiety umożliwi tworzenie etykiet zawierających u góry nazwę firmy,poniżej adres i nazwisko osoby, do której list będzie przeznaczony.Zwróć uwagę na przecinek i spację po{Miasto}.Znaki te umieszczone zostaną na każdej z etykiet.To samo dotyczy znajdującego się u dołu etykietyzwrotu Do wiadomości.48.Przejście do następnego okna Kreatora etykiet umożliwia nam zmianę kolejności sortowania etykiet.Możesz jesortować według kilku pól (na przykład nazwisko, a potem imię) lub według jednego.Jeśli nie określisz kolejnościsortowania, etykiety zostaną ułożone w takiej kolejności, w jakiej znajdują się w zródle rekordów.Podczastworzenia dużej ilości etykiet adresowych możesz je posortować według kodu pocztowego (rysunek 10.14).Rysunek 10.14.Wybór sortowania pokodzie pocztowym49.W ostatnim oknie dialogowym podajmy nazwę raportu.Ponieważ są to etykiety adresowe klientów, wpisujemy Korespondencja z klientami.Możesz również zdecydować, czy otworzyć raport w widoku Projekt, czy teżPodgląd wydruku.Wybór opcji Chcę zmienić projekt etykiety pozwoli zobaczyć, że etykieta to zwykły raport, zodpowiednio ustawionymi właściwościami.Wynikiem działania kreatora jest mały raport, zawierający pola odpowiadające każdej z widocznych w prototypie linii.Zauważ, że kreator połączył oddzielne pola Miasto, Region oraz Kod pocztowy i utworzył z nich jedną linię.Zauważrównież, że kreator otoczył pola funkcją Trim().Dzięki temu przed i za polami nie występują spacje, które mogłybywpłynąć na wyrównanie etykiet.Gdybyś tworzył te etykiety ręcznie, musiałbyś sam utworzyć konkatenację i odwoływać siędo funkcji Trim w każdym formancie.Raport swoimi rozmiarami idealnie odpowiada wybranemu typowi etykiety.Wysokość i szerokość raportu sprawiają, że dane będą drukowane kolumna po kolumnie i strona po stronie.Właściwość Trzymaj grupę razem jest ustawiona na Na kolumnę.To, w połączeniu z innymi ustawieniami właściwości,sprawia, że raport jest szeroki na dwie kolumny i w każdej z nich mieści cztery etykiety.Jeśli już wcześniej miałeś do czynienia z etykietami, prawdopodobnie nasuwa Ci się kilka pytań.Co jeśli adres zajmujewięcej niż jedną linię? Jak przesunąć region i kod pocztowy, gdy nazwa miasta jest bardzo długa lub bardzo krótka?Właściwości Można powiększać i Można zmniejszać dla tych formantów ustawione są na Tak, więc będą oneautomatycznie dostosowywać się do zmiany warunków.Dzięki temu nie zachodzi potrzeba tworzenia osobnychprocedur warunkowych, aby brać takie możliwości pod uwagę.Publikowanie raportuAccess jest doskonałym, lecz nie jedynym narzędziem do zarządzania danymi i tworzenia raportów
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmikr.xlx.pl
|