[ Pobierz całość w formacie PDF ] .Pyt.: W jaki sposób mogę uzyskać dalszą wiedzę i doświadczenie tego ?Odp.: A.A jest organizacją, której mistrzowie osiągnęli osobiste doświadczenie szczytutej nauki.Stworzyli oni system dostępny dla każdego, i to z taką łatwością i szybkością,która wcześniej nie była możliwa.Pierwszy stopień w ich systemie jest stopniem UCZNIA.Uczeń musi zaznajomić się z następującymi książkami :1.Equinox.2.777.3.Konx Om Pax.4.Dzieła zebrane A.Crowley'a; Tannhauser, Miecz Pieśni, Czas ,Eleusis.3 tomy.5.Radża Joga Swamiego Wiwekanandy.6.Sziwa Sanhita lub Hathajoga Pradipika.7.Tao Teh King i pisma Czuang Tsy : S.B.E.xxxix, xl.8.Przewodnik duchowy Miguela de Molinosa.9.Rituel et Dogme de la Haute Magie Eliphasa Leviego.10.Goetia Lemegetonu Króla Solomona.Książki te powinny być dobrze przestudiowane w połączeniu z drugą częścią tej książki -Magią.Studiowanie tych ksiąg pozwoli głęboko wniknąć w intelektualny ich system.Po trzech miesiącach Uczeń zdaje egzamin z tych ksiąg i, jeśli jego wiedza wydaje się byćwystarczająca, może stać się Nowicjuszem, otrzymując Liber LXI i tajemną świętą księgę,Liber LXV.Zasadniczym punktem tej praktyki jest to, że Nowicjusz ma wyznaczonegoMistrza, który prowadzi go w jego pracy.Może wybrać praktyki, które mu odpowiadają, lecz w każdym przypadku musi prowadzićdokładne zapiski, ażeby znalezć związki przyczynowo-skutkowe w swojej pracy i po to, byA.A mogło ocenić jego postęp i pokierować jego dalszymi studiami.Po roku nowicjatu może zostać Neofitą A.A i otrzymać tajemną świętą księgę, LiberVII.Oto zasadnicze wskazówki, dla praktyki, którą każdy nowicjusz powinien podążać :Libri E, A, O, III, XXX, CLXXV, CC, CCVI, CMXIII.MAGIA CEREMONIALNATRENING MEDYTACJIUwagi wstępneJak dotąd, mówiliśmy jedynie o mistycznej ścieżce i głównie trzymaliśmy się jejpraktycznej, egzoterycznej strony.Trudności, o których wspomnieliśmy, stanowiłyprzeszkody czysto naturalne.Na przykład, wielka kwestia wyrzeczenia się siebie, którazajmuje tak wiele miejsca w traktatach mistycznych, nie została w ogóle omówiona.Powiedzieliśmy jedynie, co należy robić.Nie rozważyliśmy w ogóle, co z tym się wiąże.Bunt woli przeciw okrutnej dyscyplinie medytacji nie został w ogóle omówiony.Nadszedłchyba czas poświęcić temu kilka słów.Nie ma granic tego, co teologowie nazywają "bezbożnością".Jedynie przez doświadczeniemożna odkryć pomysłowość umysłu w próbach ucieczki spod kontroli.Jest się jedyniewtedy bezpiecznym, gdy trwa się przy medytacji, czyniąc ni mniej, ni więcej, aniżeli to coopisaliśmy, ale umysł z pewnością nie pozwoli mu pozostać przy tej prostocie.Fakt tenjest zródłem wszystkich legend dotyczących "świętych" kuszonych przez "diabła".Przyjrzyjcie się opowieści o Chrystusie na pustyni, gdzie jest on zmuszony do użycia swejmagicznej mocy, spełnienia tego, co należy zrobić.Te ataki na wolę są równie złe, comyśli nachodzące dharanę.Wydawałoby się nawet, iż 00nie da się z powodzeniempraktykować medytacji, jeśli wola nie stanie się tak silna, że żadna siła we Wszechświecienie będzie w stanie jej skruszyć.Zanim skupimy się na niższej zasadzie, umyśle, należysię skupić na zasadzie wyższej, Woli.Błąd w zrozumieniu tego zniszczył wartościwszelkich prób nauczania "Jogi", "Mentalnej kultury", "Nowej Myśli" i tym podobnych.Istnieją metody trenowania woli, dzięki którym łatwo jest sprawdzić swój postęp.Każdy zna siłę nawyku.Każdy wie, że jeśli się będzie działało w jakiś określony sposób,działanie to będzie z czasem przychodzić łatwiej, a w końcu całkiem naturalnie.Wszystkie religie dostarczają praktyk z tym związanych.Jeśli długo modlisz się swoimiwargami, w końcu spostrzeżesz, że modlisz się swoim sercem.Cała ta kwestia została dokładnie przerobiona przez mądrych ludzi starożytności.Stworzyli oni naukę życia kompletną i doskonałą, i dali jej nazwę MAGIA.Jest ona głównątajemnicą starożytnych i jeśli klucze do niej nie zostały całkiem zagubione, to są bardzorzadko stosowane.I znowu, pomieszanie wdarło się poprzez niewiedzę tych, którzy jej nie zrozumieli ioczernili w oczach innych.Naszym zadaniem jest teraz przywrócić nam tę naukę w całejjej doskonałości.Ażeby to zrobić, musimy skrytykować autorytety.Niektóre z nich strasznie się wikłają wtemacie, innym brakuje spójności.Większość z nich to empirycy, tacy sobie pisarze, anajwięcej można znalezć głupich szarlatanów.Omówiona zostanie prosta forma magii, tworząca harmonię wielu starych i nowychsystemów.Opiszemy rozmaite rodzaje broni Maga oraz wystrój jego świątyni.Wyjaśnimy, czemu one służą i jak je tworzyć.Mag pracuje w Zwiątyni, Wszechświecie, który jest (zapamiętajmy to sobie !) murównoczesny.W tej świątyni wyrysowany jest Krąg na podłodze, który ma stanowićgranicę jego działań.Krąg jest chroniony boskimi imionami, które mają go chronić przednieprzyjacielskimi myślami.W kręgu stoi Ołtarz, solidna podstawa, przy pomocy którejpracuje, podstawa wszystkiego.Na Ołtarzu znajdują się Różdżka, Puchar, Miecz i Pentakl,przedstawiające odpowiednio jego Wolę, jego Zrozumienie, jego Rozsądek i niższe częścijego istnienia.Także na Ołtarzu leży flakonik Olejku, otoczony Biczem, Sztyletem iAańcuchem, podczas gdy nad Ołtarzem wisi Lampa.Mag nosi Koronę, jedną Szatę iLamen, trzymając Księgę Czarów i Dzwonek.Olejek uświęca wszystko, czego dotknie; jest to jego aspiracja; wszelkie działaniadokonywane z nim są święte.Bat dręczy go, sztylet go rani, łańcuch wiąże go.Dziękicnocie tych trzech aspiracja pozostaje czysta i jest w stanie uświęcić wszystko inne.NosiKoronę, by potwierdzić swoją boskość.Szata symbolizuje ciszę, a Lamen cel jego dzieła.Księga Zaklęć i Czarów jest jego magicznym zapisem, jego karmą.Na Wschodzieznajduje się Magiczny Ogień, który wszystko spala.Teraz omówimy wszystko szczegółowo.ROZDZIAA IZwiątyniaZwiątynia przedstawia zewnętrzny Wszechświat.Mag musi brać ją tak, jak ją znajduje, awięc nie ma ona żadnego szczególnego kształtu.W Liber VII, vi, 2, napisane jest :"Stworzyliśmy sobie Zwiątynię z kamieni w kształcie Wszechświata, nawet jeśli obnosiszsię otwarcie, a ja się skrywam".Kształtem tym jest Vesica Piscis, ale jedynie największyz Magów potrafi taką Zwiątynię stworzyć.Jednakże, można sobie wybrać któryś z pokoi.Jest to zależne od mocy Maga reinkarnowania się w odpowiednim ciele.ROZDZIAA IIKrągKrąg oznajmia naturę Wielkiego Dzieła.Choć Mag jest ograniczony w wyborzepomieszczenia, może jednak w mniejszym lub większym stopniu wybrać, którą jegoczęść pragnie zagospodarować.Rozważa dogodność i możliwości.Jego krąg nie powinienbyć zbyt mały i krępować jego ruchów.Nie powinien też być zbyt wielki, by nie było zbytwielkich odległości do przejścia.Kiedy Krąg jest już wykonany i poświęcony, Mag niepowinien go opuszczać, czy nawet się z niego wychylać, albowiem zostanie zniszczonyprzez nieprzyjazne siły.Wybiera Krąg, a nie jakieś inne linearne figury z kilku przyczyn :1.Potwierdza w ten sposób swoją tożsamość z nieskończonością.2
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmikr.xlx.pl
|