[ Pobierz całość w formacie PDF ] .Ażeby cel ten osiągnąć, musimy rozpocząć od wychowania naszego i młodszych pokoleń.Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci.Wychowanie odbywa się w dwóch środowiskach: w rodzinie i w szkole.Rodzina oczywiście ma tu znaczenie zasadnicze.Dlatego powinniśmy zrobić wszystko, żeby rodziny byłe silne dobrymi wartościami, a nie ulegały rozkładowi i zmieniały się w przypadkową wspólnotę majątkową.Walka o rodzinę będzie miała charakter decydujący o losach naszego narodu.Naród jako rodzina rodzin jest silny wtedy, gdy rodzina jest silna.Siła rodziny jest wprost proporcjonalna do miłości w tej rodzinie.Jest to więc ściśle związane ze sprawami etycznymi, o czym będę jeszcze pisał.W każdym razie, w pracy dla Ojczyzny, elementem najistotniejszym jest posiadanie takiej rodziny, która opiera się na miłości.Miłość bowiem jest tym, co spaja rodzinę.Wszystkie występki przeciwko miłości powodują upadek rodziny i życie w nieszczęściu.Dzieci wychowane w rodzinach, w których nie ma miłości, są sfrustrowane, agresywne i skłonne do złego.Zdrowa, silna rodzina jest celem niezwykle istotnym.Jest to cel dalekosiężny.Musimy wpierw rozpocząć od samych siebie, a kiedyś w przyszłości da to, mam nadzieję, spodziewane efekty.Walka o rodzinę jest oczywiście dla nas również walką o własne i naszych dzieci szczęście.Kto ma niezdrową sytuację w rodzinie, prawdziwie szczęśliwy być nie może.Najlepszą drogą do szczęścia jest żyć w zgodzie z naturalnymi zasadami moralnymi.Potrzeba taka leży w każdym z nas, nawet w tych, którzy zasady te przekraczają.Który z chłopaków, wiodących lekkie życie w młodości, chce mieć za żonę kobietę lekkich obyczajów? Każdy mężczyzna chce mieć do swojej żony zaufanie.Potrzeba porządnej rodziny istnieje w każdym z nas, dlatego też nie możemy naszych szans na założenie takiej rodziny marnować przez niemoralne życie.Drugim środowiskiem wychowania jest, jak już wspomniałem, szkoła.W dzisiejszych szkołach uczy się bardzo wielu mądrych rzeczy, ale nie uczy się rzeczy najistotniejszej - mądrości.Jednym z naszych istotnych celów winna więc być zmiana programu nauczania w szkołach.Ktoś może powiedzieć, że zmiany programu nauczania dokonują się ciągle, ale tak naprawdę ten cały proceder zmian programów był ciągłym poprawianiem złego.Nie dotarto w zmianach do sedna systemu ułożonego w socjalizmie, który pomijał właśnie to, czego szkoła winna uczyć przede wszystkim - pomijał myślenie.Zadaniem np.liceum winno być przede wszystkim nauczyć licealistę wyciągania wniosków z faktów, które poznaje.Logiczne myślenie i poprawne formułowanie wypowiedzi słownej i na piśmie musi stać się podstawą nowoczesnego systemu nauczania.Nie może dochodzić do absurdów, w których licealista wie, ile segmentów ma dżdżownica albo jakie jest zalesienie Japonii, a nie ma pojęcia, co wynika np.z faktu odrzucenia istnienia prawdy.Szkoła winna również przygotowywać młodego człowieka do nowoczesnego życia, wykształcać w nim inicjatywę i aktywność.Tym czasem w większości szkół w Polsce uczą nauczyciele, którzy zostali ukształtowani przez socjalizm.Dla nich najważniejsze jest, ażeby w spokoju doczekać emerytury.Oczywiście nie dotyczy to wszystkich, ale jednak zdecydowanej większości.Byle dociągnąć do wakacji, jest dzisiaj nie tylko mottem ucznia, ale niestety również nauczyciela.Celem naszym jest więc zmienić system myślenia kadry nauczycielskiej.Nauczyciele muszą być ludźmi o nowoczesnym myśleniu, którzy będą potrafili zarówno swą postawą, jak i fachowością przekonać uczniów do nowego, aktywnego modelu życia, wolnego od wpływów socjalizmu.Szkoła dzisiejsza jest wylęgarnią chamstwa i demoralizacji.Tak jest zawsze, gdy ze szkół usuwa się wszelką dyscyplinę.Ażeby szkoła prawidłowo wychowywała, musi w niej panować odpowiednia dyscyplina.Oczywiście, w normalnym państwie mogą istnieć różne szkoły, jedne bardziej wymagające, a drugie mniej.Nie może być jednak takiej sytuacji, gdzie wszyscy muszą opłacać i wychowywać swe dzieci w szkołach pozbawionych wszelkiej dyscypliny.Generalnie mówiąc, w szkołach powinny być wprowadzone od zaraz dwie zmiany: wprowadzenie klas zróżnicowanych pod względem programu nauczania oraz znaczne zwiększenie wpływu rodziców na całokształt pracy w szkole.Pierwsza zmiana umożliwi szybszy postęp dzieciom zdolnym i zlikwiduje obecną sytuację, w której dzieci zdolne nudzą się na lekcjach, które nauczyciel zmuszony jest dostosowywać do przeciętnego poziomu.Druga zmiana doprowadziłaby do utworzenia sku-tecznego przedstawicielstwa rodziców, kontrolującego pracę w szkole.Rodzice są osobami najbardziej zainteresowanymi w tym, jakie treści i metody stosuje się w szkole.Oni też ponoszą odpowiedzialność (również materialną) za wychowanie swoich dzieci.Absolutnie nienormalna jest więc obecna sytuacja, w której rodzice nie mają wpływu na wychowanie swoich dzieci w szkole.Szczegółowy program nauczania musi być przygotowany przez specjalistów
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmikr.xlx.pl
|